Perjalanan Master Kedua

Pengajian berterusan untuk menimba ilmu dalam bidang kewangan Islam. Semoga pengajian peringkat master secara ‘coursework’ dalam bidang Perbankan dan Kewangan Islam UniSHAMS berjalan lancar yang akan bermula pada bulan ini.

Perjalanan baharu ini bertujuan mendalami ilmu berkaitan dengan kewangan khususnya bagi memahami kerangka dan peranan zakat dalam dunia kewangan sosial Islam berdasarkan kepada kemampuan yang ada.Semoga Allah permudahkan perjalanan baharu selama 2 tahun ini untuk mengikat balik ilmu pengajian ijazah dalam bidang shariah dan undang-undang serta pengalaman bekerja dalam dunia zakat ini.

Selalu bertemu rakan korporat dalam dunia kewangan, menjadi satu paksaan untuk turut sama mengaji dan mendalami bidang kewangan ini. Semoga bermanfaat untuk memajukan LZNK terus berinovasi dalam masa mendatang seterusnya memberi manfaat untuk ummah. Cuba untuk menyumbang dalam organinasi zakat jalinan daripada pengalaman kerja dan garapan teori serta ilmu kewangan dan perbankan Islam.

Telahan orang berilmu dalam sesuatu bidang sudah tentu berbeza. Itulah yang diperlukan dalam menggerakkan agenda pemerkasaan LZNK. Pada awalnya mendaftar PhD kedua dalam bidang syariah, tetapi atas nasihat beberapa orang teman maka kembali menjadi pelajar dalam kelas diperingkat master untuk menguasai subjek kewangan dan perbankan.

Belajar dan bekerja sudah tentu sibuk dan kesuntukkan masa, tetapi ianya berbalik kepada bagaimana kita menguruskannnya.

Dr Faisal Mustaffa

Jitra, Kedah

#mibfunishams#unishams#lznk

This entry was posted in Diari Hidup. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s