Selamat Menyambut Kemenangan

 

Bersyukur kepada Allah SWT dengan kurniaan-Nya dapat kita pada tahun ini merasai kemanisan beribadah di bulan Ramadhan. Mudah-mudahan amalan yang dilakukan di bulan yang berkat ini akan berterusan sehingga nafas kita yang terakhir.

Tanpa kita sedari, kita antara insan yang terpilih dalam kalangan hamba-Nya untuk melalui Ramadhan pada kali ini. Ada sesetengah individu yang amat merindui Ramadhan, tetapi mereka tidak sempat menemui Ramadhan kerana Allah terlebih dahulu menjemput mereka kembali bertemu dengan-Nya. Ada juga sempat bertemu dengan Ramadhan, tetapi tidak sempat untuk mengakhiri Ramadhan kerana mereka terlebih dahulu mengakhiri kehidupan di dunia yang fana ini untuk hidup di dunia yang tiada kesudahannya.

 Mudah-mudahan Ramadhan pada kali ini memberikan sedikit anjakan dan perubahan dalam diri kita. Banyakkanlah berdoa dihari-hari terakhir Ramadhan ini supaya amalan-amalan sunat yang kita amalkan dapat diteruskan sehingga bertemu Ramadhan seterusnya. Kita beribadat bukan kerana kita hamba Ramadhan, tetapi kita beribadat kerana kita mencari redha Allah SWT. Mulakan dengan diri, diikuti dengan ahli-ahli keluarga yang lain. Hayatilah pesanan ulama ini, “Tegakkan Islam dalam dirimu, Nescaya Islam akan tertegak didalam negaramu”.

Sedikit pesanan yang ingin dikongsikan. Di dalam kita beramal, jadilah seperti air yang mengalir. Apabila berhadapan dengan halangan terus mengalir dan mencari jalan untuk maju ke depan.Tetapi janganlah menjadi air yang bertakung, tidak bergerak. Semakin lama bertakung baunya semakin busuk.

Selamat Hari Raya Aidilfitri diucapkan. Maaf zahir batin sekiranya terdapat sebarang khilaf. Bersama-sama kita menyambut kemenangan ini dengan kesyukuran.

This entry was posted in Berita. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s